Learning, subjects and pandemic: some reflections form Psychopedagogy

Main Article Content

Eliana Neme

Abstract

In this writing, some considerations are presented regarding the effects of the pandemic in terms of learning in the subjects that travel through schools. In this sense, substantive questions will be raised that invite us to reflect on the consequences in education, in the school experience and in the positions of those who make up the educational institutions produced by the confinement in the framework of COVID-19.


Taking as references the current contributions on the subject, complemented by classic authors who have made their contributions on institutions, teachers and learners, we will seek to think about the current situation in a psychopedagogical key inviting the reader to think about possible alternative scenarios.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Neme, E. (2020). Learning, subjects and pandemic: some reflections form Psychopedagogy. Nuevas Propuestas Journal, (55), 120–127. Retrieved from http://revistas.ucse.edu.ar/ojsucse/index.php/nuevaspropuestas/article/view/27
Section
Artículo original
Author Biography

Eliana Neme, UCSE-Santiago del Estero

Docente asociada de la Facultad de Ciencias de la Salud- UCSE- sede central. Lic. En Psicopedagogia. Posgrado: Magister en Psicologıa Educacional.

References

Dussel, I. (2020). La escuela en la pandemia. Reflexiones sobre lo escolar en tiempos dislocados. Praxis Educativa, Ponta Grossa, v. 15, 2016482, p. 1-16. Disponible en https://www.revistas2.uepg.br/index.php/praxiseducativa

Fernandez, A. (2000). Los idiomas del aprendiente. Analisis de modalidades de ensenanza en familias, escuelas y medios. Ediciones Nueva Vision. Buenos Aires.

Fernandez, A. (2000). Poner en juego el saber. Psicopedagogıa, propiciando autorıas de pensamiento. Ediciones Nueva Vision. Buenos Aires.

Fernandez, L. M. (1998). Instituciones educativas. Dinamicas institucionales en situaciones crıticas. Editorial Paidos. Buenos Aires.

Gonzalez, L.; Orschanski, E. (2011). Crecimientos. Una mirada desde la psicopedagogıa y la pediatrıa sobre las nuevas infancias y adolescencias. Ediciones Del Boulevard. Cordoba.

Meirieu, P. (2009). Frankenstein educador. Editorial Laertes Educacion. Buenos Aires.

Rivas, A. (2020). Pedagogıa de la excepcion ¿como educar en la pandemia? Universidad de San Andres. Documento de trabajo.

Schlemenson, S. (2009). La clınica en el tratamiento psicopedagogico. Editorial Paidos. Buenos Aires.