Life story and personal branding. UCSE DAR Visual Communication Design student experiences.

Main Article Content

Prof. Silvana Cerdá
Lic. María Gabriela Lamy
Lic. Marianela Tallano
Nerea Battauz
Selene Toldo

Abstract

The main objective of the topic addressed and problematized is to make visible and focus
the contributions of life stories to the construction and development of the "personal brand".
This study tries to capture the experience and vision of young university students about
the mentioned objective, such as students of the Visual Communication Design career,
students of the subject Corporate Design.
It is evidenced in this research, among other relevant considerations, how the preferences
of children to share with other games and learning were forging the decision to choose a
professional training on the part of these students, working in teams with others and the
impact on decision-making within their work heritage.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Cerdá, S., Lamy, M. G., Tallano, M., Battauz, N., & Toldo, S. (2023). Life story and personal branding. UCSE DAR Visual Communication Design student experiences. Nuevas Propuestas Journal, (60), 53–63. Retrieved from http://revistas.ucse.edu.ar/ojsucse/index.php/nuevaspropuestas/article/view/651
Section
Artículo original

References

Arbulú Pezzini, A. Chilet Barrera, S. (2018). Uso de la Marca Personal de los estudiantes de Ciencias de la Comunicación de la Universidad Nacional José Faustino Sánchez. Perú.

Bolívar, A. (2016). Las historias de vida y construcción de identidades profesionales. En libro de María Helena Abrahão, Lourdes Frison, Christianny Barreiro (org.), A Nova Aventura (Auto)Biográfica. Tomo I. Porto Alegre: Edipucrs.

Dubet, F. (1989) De la sociología de la identidad a la sociología del sujeto.

Grotz, S. (2014) Marca personal. Cómo hacer visible tus talentos y habilidades naturales. Argentina. Estudios sociológicos. VII, N° 21, pp 519- 525. Traducción de Francisco Zapata.

Patiño Molina, V. (2019). “Personal branding” como estrategia para crear posicionamiento profesional en Tarija. Bolivia.

Perez Ortega, A. (2014) Marca personal para dummies. Grupo Planeta. Barcelona, España.

Peters, T. (2011) 50 claves para hacer de usted una marca. Deusto. Barcelona, España.

Pineau, G. (2004) Temporalidades na formação. São Paulo: Triom.

Ricoeur, P. (2006). La vida: un relato en busca de narrador. Ágora. Papeles de filosofía, v. 25, n. 2., p. 9-22.

Salord, S. (2000) ¿Cómo llegué a ser quién soy? Una experiencia sobre Historias de Vida. Ediciones del Centro de Estudios Avanzados, Universidad Nacional de Córdoba.